zondag 4 november 2012

No Spending!

Als je deze titel leest dan kan je het wel raden: Ik ga niks meer uitgeven. Oké niks is een beetje overdreven. Ik betaal nogsteeds mijn rekeningen en als iets écht op is en ik heb het nodig dan koop ik het. Dit is Zaterdag 3-11-12 ingegaan. Ik heb alleen wel een tas gekocht gisteren die ik niet nodig had. Dus vanaf NU geef ik echt niks meer uit aan dingen die ik niet nodig heb. Ik ga ook nog €10,- pinnen omdat ik een feestje heb volgende week in de kroeg. En niet drinken is ook niet echt een optie (niet perse alcohol)

Ik weet niet waarvoor ik spaar, ik wil gewoon meer geld op mijn rekening hebben zodat ik ook eens iets duurders kan kopen.



Waarom ga ik dit doen? Ik geef veel te veel geld uit. Vorige maand stond ik voor de eerste keer in de min, en dat was toch even schrikken. Ik wil mezelf leren zelfstandiger te zijn, beter met geld te leren om gaan. Ik werk hard voor mijn geld, en tuurlijk verdien ik eens een keer iets wat ik eigenlijk niet echt nodig heb. Maar voor nu is het eventjes afgelopen.

Ik neem brood mee van thuis, tussendoortjes, ik drink water. Dit helpt al een groot gedeelte, omdat ik vaak broodjes koop.


Ik zal jullie op de hoogte houden of het me lukt, ik wil dit eigenlijk elke maand doen. Maar heel streng tot 2013 begint.

Waar sparen jullie voor?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten